pühapäev, 29. märts 2015

Kostiline

Käisin täna esivanematel külas ja naasin ühe tundmatu kodanikuga, kes oli sealsel aknalaual juba mõned aastad erilise eduta olesklenud. Ajaloost tean nii palju, et taim on toodud tuttava poolt, kes oli selle kuskilt nimetuna üles korjanud. Edasi pole temaga midagi erilist tehtud, istus kooresegus ja kasteti nii nagu mul emal kombeks - ülemine kiht tolmab ja alumises lainetab. Selle 2-3 aastaga on ehk võrse või kaks kasvatanud, pikim ainult ca 12-15 cm kõrge. Mul hakkas temast lõpuks kahju ja tõin enda juurde kostile.
Tõenäoliselt on tegemist Dendrobium nobile hübriidiga. Siiani olen ennast dendroobiumitest võimalikult kaugele hoidnud, kuna nende vastu huvi puudus ja ega nad mulle tegelikult väga ei meeldi. Aga sellest pisikesest päkapikust hakkas hale, ta on kuidagi nunnu.
Kaevasin ta potist välja ja minu üllatuseks olid juured üsna heas korras. Mõned väheke koledamad ja pehmemad võtsin siiski maha, et taime natuke väiksemasse potti mahutada. Uued juured on kenasti kasvamas ja tilluke võrsehakatis on samuti olemas. Istutasin DCM kooresegusse ja püüan temaga jutule saada. Selle liigiga ju pole varasemalt tegemist olnud, seega minu jaoks täiesti tundmatu maa. Ehk saab päkapiku elu siiski veidi paremaks ja mina jälle kogemuse võrra rikkamaks.

Juurtega, enne kärpimist.



Väike võrsehakatis koos uute tugevate juurtega.



Ilupildid ka, ühelt ja teiselt poolt. 





Lisan 08.04.2015 tehtud pildid. Olen lahkelt kastnud ja eelnevalt kortsus tüveosa on muutunud kenasti pringiks. Väike võrse kasvab samuti hooga. 



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar