esmaspäev, 23. veebruar 2015

Bulbid!

Kollane Oncidium hakkab jalgu alla võtma. Nimelt on ta asunud uut bulbi kasvatama, aga kus uued bulbid, seal ka uued juured! Mäletatavasti osutusid Oncidiumi juurekesed ümber istutades üsna kehvadeks. Kastnud olen teda tunde järgi, olen üritanud mitte lasta päris läbi kuivada, aga ka mitte liigselt niiskena hoida. Enamasti on saanud vett umbes kolm korda kahe nädala jooksul, kuna on peenematükilises substraadis (hoiab paremini niiskust). Eile julgesin ka lahjat väetiselahust anda, kuna uus bulb koos juurtega aktiivselt kasvamas.

Oncidium kasvatab uut bulbi

Kambria tunneb ennast samuti hästi, kasvatab kahte uut bulbi. Aga temal polnud ka varasemalt häda midagi. Kastnud olen samuti kui Oncidiumi, väetiseportsu sai eile kah.

Brassia hübriidi kõige vanema ja väiksema bulbi lehel on aeg otsa saanud, nüüd on ta kollane ja ilmselt varsti eemaldub. see-eest kasvab uus ja suur bulb võimsalt. Temal läheb endiselt hästi.

Bulbophyllum nymphopolitanum tegeleb samuti uue bulbi meisterdamisega. Leht on juba suur ja bulbki hakkab kenasti kuju võtma. Pott on juuri täis ja võib öelda, et vist oleme headeks sõpradeks saanud.


Enamik taimi said seoses aktiivse kasvu alustamisega esimesed väetiseportsud kätte. Kuna ma selles osas olen pigem ettevaatlik, siis tegin soovitatust poole lahjema lahuse, see-eest tõenäoliselt annan veidi tihedamini. Tegelikult mõtlesin teha edaspidi umbes neljandiku võrra lahjema lahuse ja selle asemel, et kord kuus kasta, lisada seda väikses koguses igal teisel või kolmandal kastmiskorral (minu taimede puhul siis umbes kord nädalas). Nii püsiks taimeni jõudvate toitainete voog väheke ühtlasem. Kasutan DCM vedelat orhideeväetist. Pudelis haiseb küll nii, nagu oleks kass seal asjal käinud, aga potid õnneks tuntavalt lõhnama ei hakka.

Minu kõige pisem, Phalaenopsis Partris, on hakanud samuti hooga lehte kasvatama. Talv oli ilmselt tema jaoks natuke raske, kuid ta on siiski väga vapper olnud. Pean plaani, kuidas tema elu veidi mugavamaks teha - tõenäoliselt tahaks ta kõrgemat õhuniiskust. Kuigi ta saab teiste taimede vahel hakkama, võiks talle ehk mingi niiskust hoidvama keskkonna tekitada. Mõtlen klaasvaasi või minikasvuhoone peale. Ainlt, et kuhu ma selle küll mahutan...


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar