laupäev, 19. märts 2016

Jagatud ilu

Mõtisklesin paar päeva selle üle, mida täpsemalt Coelogyne cristataga ette võtta, aga kui samast potist üks tegelane välja jalutas, otsustasin taime viimaks juba täna ümber istutada. Seda enam, et samblasse ma teda nii ehk naa jätta poleks saanud. Õngitsesin kodaniku ettevaatlikult potist välja ning harutasin sambla juurte vahelt välja. Tegevuse käigus selgus, et ühe seotud taime asemel on potis mitu erinevat juppi. Kuna teadsin, et paar kaasorhideehullu omale samuti sellist Coelogyne cristata varianti tahaksid, siis olin sellise avastusega päris rahul.
Kaks suuremat puhmast otsustasin endale jätta. Nemad said istutatud plastikust korvi ja substraadiks seekord vastu ootusi Substral. Kuigi ma andsin peale suhteliselt halba kogemust Substrali substraadiga endale lubaduse, et seda minu koju enam ei tule, siis täna tundsin poes, et see võiks Coelogynele sobida ja ostsin ühe paki kaasa. Huvitaval kombel oli see pakk hoopis teistsuguse sisuga kui minu eelmine katsetud - puudus intensiivne lõhn ja ka seenesääsed. Igal juhul otsustasin veel kord katsetada.
Ülejäänud väiksemad jupid jagasin kaheks seltskonnaks ja istutasin kumbagi omaette plastikpotti. Substraadiks samamoodi Substral. Nemad lähevad lähitulevikus kaashuviliste juurde elama.

Lõpptulemus sai siis selline:

2 kommentaari:

  1. Ma küsiks kohe kogenuma käest järele, kas coelogyne eelistab sellist õhulisemat kasvukohta (mul on mõnigad samasugused korvid ja potti katsudes tundub, et see on nagu liiga suur, juured ei ole potis nagu tihkelt)? Lisaks veel selline küsimus, kuna ma alles ta omanikuks sain, siis kas see on normaalne, et vanad bulbid (võiks arvata, et 2-3a vanad, arvestades kasvumustrit)lehti kolletavad? Tänan juba ette :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Siinkohal jään vastuse võlgu, Coelogynede osas olen täiesti võhik ja postituses mainitud isend on mu esimene värskelt soetatud taim. Mina panin ta korvi enda sisetundele toetudes, aga kas see osutus õigeks või valeks valikuks, näitab alles aeg. Tegelikult võiksid selle küsimuse FB grupis tõstatada, seal on pikemalt Coelogynesid pidanud inimesi küll ja isegi loeks huviga, mida vastatakse. :)

      Kustuta