neljapäev, 1. september 2016

Beebid!

Mul on kodus orhideebeebid! Üks huviline juhtus Röllke orhideekasvandust külastama ja pakkus välja võimaluse sealt soovijatele orhideeflaske kaasa tuua. Muidugi pidin siis endalegi ühe küsima. Flaskideks nimetatakse õhukindlalt suletud anumaid, kus väikesed orhideetaimed steriilses keskkonnas neile sobival söötmel kasvavad. Piisavalt suureks kasvanud taimed tuleb lõpuks flaskist välja tõsta ja potti ümber kolida.
Flaski võtsin ma pigem puhtast huvist protsessi kui sellise vastu ehk siis tegu on mõneti järjekordse hobiprojektiga - nimelt kuidas kasvatada flaskitaimedest täiskasvanud taimed. Loomulikult võtab see aega aastaid ja ma ei tee siinkohal sugugi nalja -  5-6 aastat õitsemisealiseks saamiseni võiks olla antud taime puhul selline natuke optimistlikumat sorti prognoos.
Röllke pakub erinevate orhideehakatistega flaske, valisin sealt siis ühe kirju sugupuuga katleiahübriidi - Blc. Haadyai Delight x Lc. White Spark. Pean tunnistama, et antud juhul on taim ise minu jaoks teisejärguline, ma üldiselt kipun eelistama pigem botaanilisi liike või nende esimese põlve ristandeid. Sellest hoolimata tundus see katleialine kõige mõistlikum valik. Ülejäänud variandid olid kas sellised, mida saab ka juba õitsemisealisena enamikest kasvandustest osta või sellised, mida ma endale kohe üldse koju ei tahaks. See katleia tundus olevat vähemasti selline, mis võiks minuga koos elada. Samuti ei leidnud ma seda ristandit müügil muus variandis kui ainult flaskidena, seega on vähemalt põnev oodata, mis sealt välja võib kooruda. 

Flask ise näeb siis välja selline. Läbipaistvas plasttopsikus kasvavad söötmel (see hallikasmust ollus) noored taimed. Topsi ümber on õhukindlalt suletud plastikaatkott, mis aitab steriilsust säilitada. Koti eemaldan alles siis, kui flask on vaja avada.




Esialgu ei plaani ma enne kevadet midagi ette võtta. Paigutasin flaski magamistoa aknale, kus on hajutatud valgus ja mõõdukas temperatuur ning loodetavasti elab see seal talve kenasti üle. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis ootab soojemate ilmade saabumisel ees flaski pidulik avamine ja taimehakatised saavad potti kolitud. Kui kõik plaanipäraselt ei lähe - näiteks tekib söötmele hallitus vms, mis nõuab sekkumist - siis tuleb flask varem avada ja puhtaks kasitud taimed ikkagi potti istutada. Mida suuremad taimed flaski avamisel on, seda paremad on nende võimalused ellu jääda ja terveks tugevaks taimeks kasvada. Seega esialgu jääme rahulikult kevadet ootama.  

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar