teisipäev, 7. juuli 2015

Tulevad ja lähevad

Täna lisandus minu orhideede seltskonda kaks vahvat veenusekinga - Paphiopedilum delenatii var. album ja Paphiopedilum venustum. Esimene võlus mind on lumivalge ja lõhnava õiega, teine aga huvitava mustrilise lõuaga. Lehed on mõlemal toredasti kirjud. Tõstsin kodanikud harjumuspäraselt kohe uude substraati - Currlini segu pooleks purustatud savipelletitega. Vaatame, kuidas neile meeldib.

Esiplaanile trügib Paphiopedilum delenatii var. album ja viisakalt tahapoole hoiab Paphiopedilum venustum.


Orhideede arv minu kodus jäi aga samaks, kuna kaks tegelast kolisid uude koju. Kuna ruum on piiratud, siis soosin pigem väiksemakasvulisi kodanikke ja kaks hiiglast - kambria ja Brassia hübriid - leidsid ruumipuudusel uue elupaiga. Brassia hübriidi õied mulle muidu väga-väga meeldivad, aga taim ise kippus kahjuks üüratult laiutama. Samuti tundus mulle, et ta eelistaks ehk soojemat ja varjulisemat kasvukohta, kui mul talle parasjagu pakkuda oli.

Igal orhideepidajal on omad kirstunaelad, kellega kuidagi jutule ei saa. Minul on neid siiani kaks. Esiteks Phalaenopsis bellina, kes küll regulaarselt õitseb ja juuri kasvatab, aga pole veel minu juures mitte ühtegi lehte teinud. Nüüd on eelviimane leheke vaikselt hääbumas ja seega jääb alles ainult üks. Tõstsin ta pärast õitsemist klaasvaasi lootuses, et kõrgem õhuniiskus aitab uue lehe välja meelitada. Tulemus ei lasknud ennast kaua oodata - kodanik hakkas rõõmsalt uut õit meisterdama...
Teine natuke probleemne tegelane on Phalaenopsis Dragon's Fire, kes lihtsalt ei tee midagi. Minu juurde tulles kasvatas natuke õievart, kolletas siis esimese punga ära ja vajus seejärel Okasroosikese unne. Mõned juured on ikka kasvatanud, aga maapealsel korrusel on täielik vaikus juba teist aastat. Olen temaga võimelnud ja püüdnud talle erinevaid tingimusi pakkuda - rohkem valgust ja vähem valgust, rohkem niiskust ja vähem niiskust, soojemat ja jahedamat, aga tundub, et pole midagi sobinud. Nüüd otsustasin radikaalsemalt läheneda ja kolisin kodaniku paar päeva tagasi semi-hüdrosse. Vaatame, mida ta selle peale teha otsustab, kas elab või sureb, aga järsku hakkab kuhugi suunda lõpuks liigutama. Sellest lõputust vaikelust on ka juba kõrini.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar