pühapäev, 12. juuli 2015

Katleiad

Kuna vannitoa aknalaualt sai kaks hiiglast ära jagatud, tekkis sinna järsku natuke ruumi, mis tuli kohe ju uute taimedega täita. Ma olen vaikselt hakanud katleiasid piiluma ja otsustasingi nüüd nendega lähemalt tutvust teha. Esialgu käeharjutusteks sobivad nimetud hübriidid küll ja paar nädalat tagasi nägi Jardinis just paari kena katleiat müügil. Tookord suutsin küll südame kõvaks teha ja jätsin ostmata, aga täna siirdusime kaashaigega aianduskeskusesse jahile ja tõime sealt kahepeale kolm katleiat ära.

Minu juurde maabusid kaks kodanikku, ühel oranžikas õieräbal küljes ja teisel lumivalged. Oranžikat ma piilusin juba varem ja seda ma tegelikult ära tooma läksingi, aga valge sai võetud ainult ja ainult tema imelise lõhna tõttu - meenutab veidi piibelehe aroomi, mis on üks mu lemmiklõhnasid. Plaanisin küll osta vaid ühe, aga tänaseks olid katleiad õitsemist lõpetamas ja alla hinnatud, mistõttu maksid kaks tükki kokku sama palju kui enne ühe taime täishind.

Ilupilte teha ei viitsinud, õied on juba minekul. Seekord lihtsalt dokumentaalkaadrid.


 Valge õis lähemalt.



Oranžika räbala jäädvustasin ka igaks juhuks, veidi on veel värvust näha.


Oranžika juured olid eeskujulikud. Poti keskel oli mõlemal samblapall, mille eemaldasin. Seekord kasutasin mingit tundmatut Bauhofist leitud üsna suuretükilist orhideesubstraati. Vaatame, kas ja kuidas see neile sobib. Oranžikas Cattleya igal juhul 12cm potti enam tagasi ei mahtunud oma juurepahmakaga, pidin ta 14cm potti tõstma.


Valgel Cattleyal oli juuri oluliselt vähem, tema läks 12cm läbipaistvasse plastikpotti.


Edasi pole muud, kui tuleb üksteisega tutvuda ja loodetavasti saame jutule. Asustasin nad vannitoa aknale - seal peaks olema küllaldaselt valgust ja ka piisavalt õhuniiskust. Eks kui selgub, et neile ei meeldi, siis vaatame edasi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar