teisipäev, 7. jaanuar 2014

Sombused ilmad sunnivad tegudele

Eile olin sunnitud ühe (ja üldse mitte lilledega seotud) asja otsingul poode puistama. Otsitavat ma muidugi kuskilt ei saanud, küll aga leidsin ühest lillepoest (kuhu ma loomulikult "niisama korraks" sisse astusin) kena kuukinga. Kuna minu aknale kogunev seltskond on mingil põhjusel domineerivalt lilla- ja valgekirju, siis tundus õiglane seda mõne teise värvuse soetamisega kompenseerida. Ja mis võiks olla kenamad, kui pastelselt päikeseloojangukarva õied, sellised mahedalt oranzikad-lõheroosad? Päris õige värvuse osas lähevad arvamused muidugi lahku, meespoole kirjelduse järgi olevat minu "pastelne päikeseloojang" pigem klassikaline kanapasakollane. Aga see selleks, igal juhul on tegemist lillast või valgest selgesti eristuva värvusega.
Nagu arvata, on tegemist nimetu hübriidiga. Täpsemalt pärineb taim Saksamaa kasvandusest Neon ja turustatakse teda kui Table Dance Hybrid, mis muide on registreeritud kaubamärk. Tundub, et neil on toodang vastavalt taime suurusele, õie kujule ja jumal teab veel mille alusel gruppidesse jaotatud ja vastavalt nimetatud. Lauatantsurühma on siis minu arusaamise kohaselt koondatud värviliste õitega ja keskmise suurusega kuukingad, keda saab mugavalt lauakaunistusena kasutada.
Transpordi käigus kaotas ühe kinnise õienupu ja ilmselt ei jää ka teine alles, aga see pole kuigi suur mure - küll tulevad uued ja ilusamad! Lehed tundusid kenad, said siiski igaks juhuks alkoholilahusega puhastatud. Istutasin kodaniku koheselt ümber. Siiani olen ma täiesti samblas müüduna näinud ainult minimõõtu kuukingi, aga ka see pigem midimõõtu kodanik istus 100% samblast koosnevas pallis. Kaasüürilisena leidsin mingi tõugu moodi tegelase. Juured enamvähem, tsipake kärpimist läks siiski vaja. Jäi samasse potti, millega tuli, aga substraadiks nüüdsest jämeda fraktsiooniga männikooresegu. Esialgu teiste taimedega ei tutvu, peab elu kaugemalt jälgima. Kui karantiin läbi, siis vaatame edasi, kuhu kolib.



2 kommentaari:

  1. Väga kena värvi kuuking! Ja meeste arusaam ilust... :D

    VastaKustuta
  2. Ilusat värvi õied :)

    Jasa

    VastaKustuta