esmaspäev, 23. detsember 2013

Pühade-eelne meeltesegadus

Jah, tõesti, poodides käimine on kurjast. Viimaseid pühade-eelseid oste sooritades avastasin, et minu teise nö kodupoe lilleärisse oli äkki veenusking tekkinud. Tegemist on lillepoega, kus ei ole orhideesõbrale mitte kunagi (ma mõtlen, MITTE KUNAGI) mitte midagi huvitavat olnud kõikide nende aastate jooksul, mis ma seal käinud olen. Enamasti on neil letil kaks-kolm suurekasvulist ja nimetut kuukinga hübriidi ja kõik (muid, mitteorhideelist sorti taimi on ikka rohkem). Ja nüüd, kus ma olen haavatav ja värki, lüüakse lauale veenusking! Ma püüdsin ausõna vapper olla, seda enam, et taim oli nimetu ja tema eest küsiti üsna mitu raha, aga ilmselt on pühadeärevus mu pehmoks teinud. Mees muidugi andis ka oma panuse ja ässitas tagant, et osta ära, osta-osta. Jah, noh, nüüd sai Leeanum endale köögiaknale seltsilise. Väike uurimistöö paljastas, et taim pärineb ühest Hollandi kasvandusest ja tegemist on tetraploidse, nn ameerika hübriidiga.
Sonkisin veidi ka Leeanumi potis. Kuigi pealtnäha on substraat üsna kõva ja puhas, siis lähem inspektsioon paljastas lugematul hulgal hooghännalisi, vähemalt 2 ämblikku ja pudise sisu. Ühe juure tuvastasin õnneks ikka ka. Mõlemad Paphiopedilumid on läbipaistmatutes pottides ja kas nad on juurtega või hoopis juuretud, on esialgu üsna teadmata. Otsustasin, et esimesel võimalusel (tõenäoliselt siis pärast pühademöllu) istutan mõlemad ümber. Seda enam, et nimetu kodanik tõsteti poes põhimõtteliselt veeämbrist välja, hmh, ja substraadis on ühe osana kasutatud porolooni.
Mr. Ameerika fotoshjuuting kah:








Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar