neljapäev, 8. oktoober 2015

Schwerteri tellimus II, 2015

Schwerterist saabus selle aasta teine tellimus. Sedapuhku sai tellitud neli noortaime, mille õitsemiseni läheb veel omajagu aega.


Dokumenteerin ükshaaval.
Kõigepealt Paphiopedilum fairrieanum. Tegemist on väikesekasvulise veenusekingaga, millel on väga omapärase kujuga õis. Mulle meenutavad nad alati barokiajastule iseloomulike lokitud parukatega meesterahvaid. Õitsemisealiseks saamiseni peaks tal aega olema kuskil aasta. Neid on üldiselt ka õitsemisealistena tavaliselt saada, aga hind on selle võrra muidugi krõbedam. Leidsin, et mul on aega ja kannatust siiski veidi rohkem kui finantsi. Juured olid enam-vähem, ei midagi üleliia rõõmustamiseks, aga midagi katastroofilist ka mitte. Asustasin 6cm plastikpotti, koore ja purustatud hüdropoonilise savigraanuli segusse.




Kuna ma olen viimasel ajal kuidagi katleiade lainel, siis sai tellitud ka üks väikesekasvuline liik Cattleya praestans. Õitsemiseni tuleb samuti kuskil aastake oodata. Teda potist välja kaevates sai positiivse üllatuse - tal on mu katleiadest kõige rohkem juuri! Istutasin ta kasvuvaruga 8cm potti, substraadiks sama mis eelneval.




Täienes ka minu väikeste kuukingade kogu. Phalaenopsis parishii on mõnes mõttes juba vana armastus - see oli nimelt üks esimesi looduslikke kuukingalisi, mis mulle meeldima hakkas. Juurte üle otseselt nuriseda ei saa ja istutasin 6 cm topsi. Peaks olema samuti noortaim, millel õitsemisealiseks saamiseni veel aastake kosuda, aga kodanikul on kiire olnud - istutamise käigus eemaldasin vana kuivanud õievarre.



Lõpetuseks üks väike valgeõieline miniatuur Podangis dactyloceras , mis on küll varem silma jäänud, aga seekord tellitud sai ta põhiliselt odava hinna tõttu. Mulle meeldib tema lehtede lehvikukujuline asetus, mis konkreetsel taimel on küll veidi kõverdunud, aga taime ennast kuidagi ei sega. Juurte osas väga ei kurda, aktiivseid otsi küll ei leidunud, aga juuri see-eest oli piisavalt. Istutasin 5cm suhteliselt madalasse topsi, substraadiks ikka sama, mis kõikidel eelnevatel. Õitsemisikka peaks jõudma hinnanguliselt kuue kuu pärast.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar