teisipäev, 29. oktoober 2013

Currlini tellimus, sügis 2013

Täna jõudsid minuni ka Currlinist tellitud kaks taime. Taimede seisundi üle väga kurta ei saa, paar murdunud juurt ja lehte käivad pika teekonnaga sageli kaasas. Üks tellitutest on Phalaenopsis Mini Mark, populaarne hübriid, mida olen juba mõnda aega tahtnud. Registreeritud aastal 1992, vanemateks Phalaenopsis Micro Nova (maculata x lobbii) ja philippinensis. Kuigi olin kursis, et taim on küll väikeste õitega, kuid ise tavasuuruses, oli kohale jõudnud kodanik üllatavalt suur. Teadsin, et tuleb 12 cm potis ja eeldasin, et seal on keskmist sorti taim piisava hulga substraadiga. Tegelikkuses üritas kodanik juba potist välja ronida. Minu mitme marketihübriidiga võrreldes suuruses olulisi erinevusi ei näe.


Taime üldine olukord päris hea, ühel lehe tipp mustendav ja mõned juured vajasid korrigeerimist. Istutasin veidi suuremasse (14 cm) potti, kuna vanas potis juurte vahele substraati oluliselt ei mahtunud. Uus pott sai täidetud veidi õhulisemalt. Kasutasin seekord Currlinist tellitud männikoort tavapärase leedukate toodangu asemel. Vaatame, kuidas see minu kastmistega sobib. Mustja lehetipu eemaldasin igaks juhuks samuti. Ümberistutatuna aknalaual.


Kuna ühel lehel on kahtlased mügarikud ja ma pole ripslaste külaskäigust veel emotsionaalselt päris toibunud, siis läks hetkel köögiaknale karantiini.


Teine tellitud taim on Phalaenopsis (või Doritaenopsis, kuidas kellelegi meeldib - tegemist sünonüümidega) Anna-Larati Soekardi. See kena primaarhübriid on registreeritud aastal 1980, vanemateks Phalaenopsis pulcherrima ja parishii. Tegemist on pisemakasvulise ristandiga, niisiis ootasin väikest taime väikeses potis. Minu üllatuseks saabus kodanik koorest plokile paigutatult. Kratsisin veidike nõutult kukalt. Samas peab tunnistama, et ega tellimisel kasvupinna kohta infot ei jagatud ja ise ei taibanud ka uurida. Plokil kasvatamisega mul kogemus puudub, aga tean, et õhuniiskus mängib olulisemat rolli, mistõttu vajavad sagedasemat poputamist kastmise ja pritsimisega. Esialgu otsustasin plokile jätta ja katsetada. Juured on juba kenasti ploki küljes kinni ja ei julgenud kangutama hakata, samuti ei tea, kuidas neid laiali kasvanud juuri kitsasse potti annaks ümber paigutada. Kastsin ta siis koos plokiga ära ja riputasin minide riiuli külge. Las ta hängib seal, kuni ma midagi paremat välja mõtlen. Muidu on üldseisund hea, kõige vanem leht on küll baasi lähedalt osaliselt lahti ja ilmselt hukule määratud, aga aktiivseid juuretippe on mitu. Pildil enne kastmist.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar