kolmapäev, 6. jaanuar 2016

Kollane dendroobium

Dendroobiumihübriidid on otsustanud toimetada risti vastupidi minu ootustele. Kobedam, ema aknalaualt minu juurde kostiliseks tulnud tundmatut varianti üritasin ontlikult talvisesse puhkeperioodi suunata ja hoidsin teda korteri kõige jahedamal aknal. Ikka lootuses kevadel ehk õisi näha, kuna ma siiani ei tea, kellega täpselt tegu on. Puhkus kujunes väga üürikeseks ja nüüd kasvatab kodanik 16-17C juures uut võrset.
Kollase õiega Dendrobium nobile hübriidi keikid, kelle ma kevadel Orhideelaadalt koju tassisin ja keda ma üritan kedriklestadest vabaks saada, said pandud spetsiaalselt soojale aknalauale, et nad õitsemise unustaksid ja suunaksid energia pigem kasvamisele ja uute võrsete tekitamisele. Igasuguse loogika vastaselt asuti kärmelt õitega toimetama ja eile hakkas esimene kahest pungast avanema.

Esialgne värvus on kreemjas-kahvatukollane, mis aja jooksul tumeneb üsna erksaks tibukollaseks. Esimene pilt on küll veidi udune - jõudsin eilse teha täpselt selle ühe pildi, enne kui välgul akud tühjaks said. Võrdluseks panen selle siiski üles, siis on näha, kui kiiresti pung tegelikult avaneb. Esimese ja ülejäänud piltide vahe on enam-vähem täpselt 24h.

Ahjaa, nagu ka pildilt näha, on üks õitest arenguhäirega - üks sepaalidest on jäänud normaalselt arenemata. Tegelikult on ka ülejäänud sepaalid kerge anomaaliaga. Põhjust ei oska hetkel arvataaga ei saa välistada ka geneetilist viga. Eelmistel õitel oli tegelikult sama viga küljes.







Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar