reede, 20. mai 2016

Schwerter 2016

Sain täna Schwerterist tellitud taimed kätte. Või õigemini taime. Plaanisin alguses võtta vaid Cattleya aclandiae. Ma olen tahtnud juba pikemat aega mõnda täpilise õiega katleiat soetada ja aclandiae on sellise mustriga liikide hulgas üks väiksemaid. Schwerteris oli küll saadaval vaid väga noor taimebeebi, aga otsustasin riskida ja panin tellimuse kirja. Ning seejärel leidsin kogemata Schwerteri lehelt ühe miniatuurse Angraecumi, ilma kelleta ma muidugi enam päevagi elada ei suutnud. Läks temagi tellimusse, kuigi küsimärgiga - Angraecum aloifolium on tõesti miniatuurne liik ja pakkumisel olid noortaimed, mis tähendab, et need võivad olla imeväikesed ja jääda meie tellimuste korraldajal liigse riski tõttu võtmata. Nii selle õnnetu Angraecumiga ka läks, Schwerteri beebid olid kaasa võtmiseks liiga tillukesed. Õnneks aitas Currlin sedakorda hädast välja ja leidis mulle oma varudest ühe kena noore taime. Aitäh!

Mõlemad jõudsid kenasti kohale ja viriseda pole mitte millegi üle. Angraecum osutus isegi suuremaks, kui ma arvata oskasin ja katleia jälle väiksemaks, seega paistab kõik tasakaalus olevat.

Kuna Angraecum aloifolium saabus paljasjuurselt ja samblasse pakituna, siis pidin talle mingit sorti kasvamisaluse leidma. Torkasin ta väikesesse potti, substraadiks Kekkilä ja natuke laavakivi. Kuna sel liigil on üsna peenikesed juured, siis olin transpordi pärast natuke mures. Õnneks jõudsid enamik juuri täiesti elusalt kohale. Osad olid küll pruuniks läinud, aga elujõulisi noori juuri on jälle jõudsalt peale tulemas. Läks koos potiga väikesesse klaasvaasi elama. Absoluutselt imearmas taim!


Cattleya aclandiae plaanisin esialgu jätta ümber istutamata, kuna juured paistsid läbi poti seina väga kenad olevat. Õigemini osutusid need taime enda suurusega võrreldes lausa hiiglaslikuks. Kastsin ta juba ära, aga siis otsustasin ikkagi istutamise käsile võtta, kuna mulle ei meeldinud taime asend potis. Kaks uut võrset on valmimas, seega oli kolimiseks nagunii täitsa sobilik aeg. Vanas potis istus ta üsna üleval ja uute võrsete tulevased juured oleksid täiesti õhku pidanud kasvama, tahtsin neid substraadile veidi lähemale saada. Lisaks tundus, et taim on üsna hiljuti alles istutatud, juured polnud veel kuskile kinni haakunud, mis tegi samuti istutamise palju lihtsamaks nii minu kui taime jaoks. Juured olid suurepärases seisukorras. Panin ta tagasi samasse potti, substraadiks Kekkilä. Vanas substraadis oli kõvasti teokarbipuru, seega hea, et sai välja vahetatud - kohaliku kraanivee omadusi arvestades pole aluselisemat keskkonda kindlasti tarvis tekitada. Õitsemisealiseks saamiseni peaks sellel beebil olema Schwerteri kodulehe andmetel aega umbes kaks aastat, aga ma arvan puhtalt näo järgi, et tõenäoliselt läheb ikka omajagu kauem.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar