pühapäev, 14. aprill 2019

Templikäpp

Läksin mina eile pahaaimamatult Gardesti õueampli jaoks võõrasemasid ostma. Selgus, et neil oli orhideede soodusmüük ja äraõitsenud Promenaea 'Sunlight' maksis umbes kolm eurot. Ma pole tegelikult eriti seda tüüpi orhideede fänn, aga noh, kolm eurot, eks. Ja õied on tal ju armsad. Eestikeelne nimetus on tal templikäpp. Mul ei ole õrna aimugi, kust selline nimetus on tulnud ja kas on mõeldud tempel kui pühakoda või tempel kui pitsatijäljend. Igal juhul tassisin ühe eksemplari koju. Kaks jäi veel poodi alles.

Üks vana bulb oli must, aga mitte pehme. See sai muidugi ümber istutamise käigus eemaldatud. Pidin eraldama ka ühe noore võrse, mis oli mädaniku hankinud. Muus osas tundus tip-top. Vanematel lehtedel on küll kahjustusi, mida seostaksin kedrikutega, aga kuna uued lehed on kõik korralikud, siis loodetavasti see on vana probleem. Igaks juhuks jääb muidugi jälgimise alla.


Juured olid väga kenad. Harutasin sambla ümber ära ja koledaid juuri oli minimaalselt. 


Väiksem noor võrse tuli mädaniku tõttu eemaldada.


Ka vana mustaks tõmbunud bulbi võtsin ära.


Alastipilt selline. Täitsa kobe taim kolme euro eest! Läks läbipaistvasse 10cm potti ja kooresubstraati. Ma ei ole kindel, et ma samblas pidamisega hakkama saaksin. Lasen tal esialgu kosuda ja suveks võiks teda õue varjulisemasse kohta ka suvitama saata.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar