teisipäev, 12. juuli 2016

Apelsiniõieline vanda

Tavaline lugu. Läksin heauskselt Mileedi lillemajja terassile lilleamplit soetama ja tulin tagasi muidugi ilma amplita, aga vandalisega ja kümme eurot vaesemana. Sellel on tegelikult väike eellugu ka. Mileedi lillepoodides on aeg-ajalt väga ilusaid oranžiõielisi vandalisi liikvel ja ma olen neid varasematel aastatel ikka vaadanud, aga õnneks on hind üsna krõbe olnud. Rääkimata sellest, et mul poleks sellist vandat ka kuskile panna olnud. Niisiis on kõik need kenad oranžid õied minust poodi jäänud. Ja nüüd, kus ma arvasin ennast olevat nimetutest impulssostudest välja kasvanud, sätitakse letile samasugune apelsiniõieline vandahübriid. Ma tegelikult ikka jupp aega veeretasin teda käes, panin letile tagasi ja korjasin järgmise tiiruga jälle üles. Mitu korda. Lõpuks lõin käega ja kulgesin kassasse. Arvestades, et tavapärane hind oli 36 eurot (ja Kaubamajas on samasuguseid isegi 50+ euroga müüdud), siis tundub kümnekas täiesti hästi saadud. Hinna aladamise põhjuseks olid närtsivad õied ehk kadunud kaubanduslik välimus, aga taimel endal muidu suurt häda polegi. Turustatakse neid lihtsalt vandade nime all, aga tegelikult pakuksin välimuse järgi pigem Ascocentrumit üheks esivanemaks - lehed, õied ja kasv viitavad just sinna suunda. Ahjaa, pärineb see taim ühest Hollandi kasvandusest: http://www.vanda-by-anco.nl/en

Kolisin ta terassile ja mõtlen nüüd, mida temaga peale hakata.



Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar