kolmapäev, 16. märts 2016

Lumekuninganna

Minu koju jõudis täna veel üks vahva tegelane - Coelogyne cristata, keda rahvasuus nimetatakse ka lumekuningannaks. Imeilusate ja lumivalgete õitega taimele passib selline hüüdnimi igal juhul paremini kui tema ametlik nimetus - harjakas torukäpp.
Iseenesest ei ole tegu väga haruldase taimega, Coelogyne cristata on olemas enamike orhideekasvanduste valikus, aga mul oli selle taimega üks väike aga. Mina olen kohanud kahte tüüpi lumekuningannasid - ühel juhul on pseudobulbid pigem ovaalsed, piklikud ja õied ilma lõhnata, teise variandi puhul aga on pseudobulbid kerajad ja õitel meeldiv magus lõhn. Tundub, et enamikes kasvandustes pakutakse esimest varianti, mina aga tahtsin tingimata ümarate bulbide ja lõhnava õiega. Tänu ootamatule juhusele ja Tallinna Botaanikaaiale olen nüüd otsitud taime õnnelik omanik.

Praegu jätsin ta ümber istutamata, aga kuna ta kasvab turbasamblas, siis pean selle töö siiski varsti ette võtma - siinne kraanivesi hävitab sambla väga kiiresti ja piisavas mahus vihmavee kogumise võimalust mul hetkel kahjuks pole. Tõenäoliselt plaanin ta mingil sobival hetkel korvi ja männikooresubstraati torgata, aga veel on veidi aega selle üle mõtiskleda.

Mõned pildid ka saabujast. Bulbid on ilusad ümarad.




Meenutuseks üks pilt Tallinna Botaanikaaiast.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar